facebook Twitter RSS Feed YouTube StumbleUpon

Home | Forum | Chat | Tours | Articles | Pictures | News | Tools | History | Tourism | Search

 
 


Go Back   BanglaCricket Forum > Cricket > Cricket

Cricket Join fellow Tigers fans to discuss all things Cricket

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old November 29, 2016, 02:45 PM
Rana Melb Rana Melb is offline
Cricket Legend
 
Join Date: March 12, 2014
Posts: 3,604
Default মারাত্মক শৃঙ্খলাবহির্ভূত কাজ’ করায় সাব্বির-আল আমিনের জরিমানা

একই দিনে দুটি শাস্তির খবর শুনতে হলো সাব্বির রহমানকে। মোহাম্মদ শেহজাদের সঙ্গে কথা-কাটাকাটির ঘটনায় ১৫ শতাংশ ম্যাচ ফি কাটা গেছে। তবে পরেরটি আরও গুরুতর। যে অপরাধটি বিসিবি সরাসরি উচ্চারণও করছে না, শুধু বলছে ‘গুরুতর শৃঙ্খলাবহির্ভূত কর্মকাণ্ড’। শুধু সাব্বির নন, একই অপরাধে বরিশাল বুলসের পেসার আল আমিনকেও গুনতে হচ্ছে বড় অঙ্কের জরিমানা।

বিসিবির সংবাদ বিজ্ঞপ্তিতে বলা হয়েছে, মাঠের বাইরে দুই খেলোয়াড়ের মারাত্মক কিছু শৃঙ্খলাবহির্ভূত কর্মকাণ্ড খুঁজে পেয়েছে বিপিএল গভর্নিং কাউন্সিল। শাস্তি হিসেবে বিপিএলে ফ্র্যাঞ্চাইজির সঙ্গে চুক্তির অর্ধেক টাকা জরিমানা করা হয়েছে আল আমিনকে। বিপিএলের খেলোয়াড় ড্রাফটে ২৫ লাখ টাকা মূল্যের ‘এ’ গ্রেডের খেলোয়াড় ছিলেন তিনি। সাব্বিরকে জরিমানা করা হয়েছে চুক্তির ৩০ শতাংশ অর্থ। ‘এ প্লাস’ শ্রেণিতে থাকা রাজশাহীর এই টপ অর্ডার ব্যাটসম্যানের দাম ৪০ লাখ টাকা।
কিন্তু কী এমন শৃঙ্খলা তারা ভাঙলেন যে, এত বড় শাস্তি দেওয়া হলো জাতীয় দলের এই দুই খেলোয়াড়কে? বিপিএল গভর্নিং কাউন্সিলের সদস্যসচিব ইসমাইল হায়দার মল্লিক তাঁদের অপরাধ সম্পর্কে কিছু না বললেও জানালেন, ‘টিম হোটেলে আমাদের পর্যবেক্ষক দলের চোখে তাদের শৃঙ্খলাভঙ্গের ঘটনা ধরা পড়েছে। পরে তদন্ত করে দুজনকে এই শাস্তি দেওয়া হয়েছে। আশা করি এতে অন্যরাও সতর্ক হবে।’
বিপিএল সদস্যসচিব না বললেও একটি সূত্রে জানা গেছে, হোটেল রুমে নিয়মবহির্ভূত নারী অতিথি নিয়ে যাওয়ার অপরাধেই জরিমানা করা হয়েছে সাব্বির ও আল আমিনকে।

Source Prothom Alo
__________________
Love is blind..& I love team Bangladesh!
Reply With Quote

  #2  
Old November 29, 2016, 02:51 PM
Rana Melb Rana Melb is offline
Cricket Legend
 
Join Date: March 12, 2014
Posts: 3,604

আল আমিন আলাপ আমিন করে যারা চিৎকার করেছে তাদের জন্য একটা ছোট্ট উপহার আলাপ আমিনের । লূল
Reply With Quote
  #3  
Old November 29, 2016, 04:06 PM
roman's Avatar
roman roman is offline
Cricket Guru
BPL 2015 Fantasy Winner
 
Join Date: July 18, 2004
Location: New York
Favorite Player: Shakib, Tamim, Mash
Posts: 13,246

Can they not do fornication while they are in a hotel room that has been paid by the team? I could care less about their personal lives, but they should behave when they are with team.
__________________
The mind is like a parachute, it only works when open.....Thomas Dewey
Reply With Quote
  #4  
Old November 29, 2016, 04:15 PM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Cricket Guru
 
Join Date: April 9, 2011
Location: Sauga
Posts: 8,778

I thought players shared rooms
__________________
"How the little piglets would grunt if they knew how the old boar suffered."
Reply With Quote
  #5  
Old November 29, 2016, 11:03 PM
jeesh jeesh is offline
Cricket Legend
 
Join Date: January 4, 2005
Location: Colombo, Sri Lanka
Posts: 4,058

Quote:
Originally Posted by NoName
I thought players shared rooms
Lol. I see what you did there
Reply With Quote
  #6  
Old November 30, 2016, 02:09 AM
Rana Melb Rana Melb is offline
Cricket Legend
 
Join Date: March 12, 2014
Posts: 3,604

What happened to shabbir...he is accumulating all the demerits points and negative reputation lately.

বিডিলাইভ ডেস্ক: বাংলাদেশ প্রিমিয়ার লিগে রাজশাহী কিংস ব্যাটসম্যান সাব্বির রহমানের সাথে বিবাদে জড়িয়ে আলোচনায় আসেন আফগান ওপেনার মোহাম্মদ শেহজাদ। যার ফলে দুই ম্যাচের নিষেধাজ্ঞা দেয়া হয়েছে রংপুরের হয়ে খেলা এই উইকেটকিপার ব্যাটসম্যানকে।
শুধু শেহজাদ নয়, নিয়ম বহির্ভূত আচরণের দায়ে সাব্বির রহমানেরও ম্যাচ ফি’র ১৫ শতাংশ কেটে নেয়ার নির্দেশ দেন ম্যাচ রেফারি।

রাজশাহী কিংসের বিপক্ষে একই ম্যাচের দ্বিতীয় ওভারের পঞ্চম বলে ব্যাট করতে ক্রিজে যান সাব্বির রহমান। সাব্বির ক্রিজে আসতেই পেছনে উইকেটকিপিং করা মোহাম্মদ শেহজাদ তাকে স্লেজিং করতে থাকেন।

শেহজাদের কথায় ক্ষিপ্ত হয়ে সাব্বিরও তাকে উল্টো কথা শুনিয়ে দেন। এরপর তর্ক বিতর্কের সময় সতীর্থ সোহাগ গাজী সাব্বিরকে টেনে নিয়ে যান। এবং আম্পায়ারদের মধ্যস্থতায় এরপর আর এগোয়নি সে ঘটনা।

এই ঘটনার পর সাব্বির রহমান একাত্তর টিভিকে দেয়া এক সাক্ষাৎকারে ঘটনার বিস্তারিত বর্ণনা দেন। তিনি বলেন, ‘তেমন কিছুই না। আমি উইকেটে পৌঁছে প্রস্তুত হতে কিছুটা সময় নিয়েছিলাম। একজন ব্যাটসম্যানের প্রস্তুত হতে কিছুটা সময় লাগতেই পারে।

আমি আশেপাশের ফিল্ড পজিশন দেখছিলাম। কিন্তু সে (শেহজাদ) পেছন থেকে আজেবাজে কথা বলে যাচ্ছিল। উনি আমাকে কয়েকজন গ্রেট ব্যাটসম্যানের নাম ধরে ডাকছিল। ক্রিজে আসার পর তিনি আমাকে উদ্দেশ্য করে বলেন, রিকি পন্টিং, শচীন টেন্ডুলকার ব্যাটিং করতে এসেছে।’

সাব্বির বলেন, ম্যাচের শুরুর এই ঝামেলা মিটমাট হয়ে গেলেও শেহজাদ সেখানেই থামলেন না। কিংসদের দেয়া ১২৯ রানের জবাবে ব্যাট করতে গিয়ে আউট হয়ে ফিরে যাওয়ার সময় ব্যাট দিয়ে সাব্বিরের হাতে আঘাত করেন এই আফগান ক্রিকেটার।

ওই ঘটনা সম্পর্কে জানতে চাইলে সাব্বির রহমান বলেন, ‘একজন আন্তর্জাতিক ক্রিকেটার কিভাবে এমন কাজ করতে পারেন সেটাই আমার বোধগম্য হচ্ছেনা। আমার মতে, এটা হওয়া উচিত ছিল না।’

ঢাকা, নভেম্বর ৩০(বিডিলাইভ২৪)// আর কে
Reply With Quote
  #7  
Old November 30, 2016, 02:21 AM
5tonne 5tonne is offline
Test Cricketer
 
Join Date: February 26, 2014
Posts: 1,293

Must be Nayla Naeem!
Reply With Quote
  #8  
Old November 30, 2016, 04:50 AM
Rana Melb Rana Melb is offline
Cricket Legend
 
Join Date: March 12, 2014
Posts: 3,604

Quote:
Originally Posted by 5tonne
Must be Nayla Naeem!
Spot on....
__________________
Love is blind..& I love team Bangladesh!
Reply With Quote
  #9  
Old December 1, 2016, 12:10 AM
Rinathq's Avatar
Rinathq Rinathq is offline
Moderator
 
Join Date: January 1, 2010
Location: Alberta, Canada
Favorite Player: Mash, Riyad, Tamim
Posts: 6,058

brushing off all the ethics and moral values... Shouldnt BCB let their teams decide on the punishment? Unless its an issue like spot fixing, BCB shouldnt get themselves involved.

Really pathetic stuff from Shabbir and Al Amin if true. When we are considering one guy as our future star and the other is trying to make a comeback, these sort of things doesnt help either one
__________________
My clicks: https://www.flickr.com/photos/108789483@N05/
Reply With Quote
  #10  
Old December 1, 2016, 12:35 AM
jeesh jeesh is offline
Cricket Legend
 
Join Date: January 4, 2005
Location: Colombo, Sri Lanka
Posts: 4,058

The entire setup is still not professional enough to handle such situations. Thus BCB is stepping in. Even for money matters, ultimately its BCB who will be in the firing line should anything go wrong.

Its a massive fine though, unprecedented like Isam described. Losing 14-15K USD would be a heavy punishment, when the highest fine before was only 3500 USD. Pretty sure any player now will think twice about doing whatever these two did.
Reply With Quote
  #11  
Old December 1, 2016, 01:12 AM
MHRAM MHRAM is offline
Cricket Legend
 
Join Date: April 30, 2013
Location: Dhaka, Bangladesh
Favorite Player: Sangakkara, Mike Hussey
Posts: 7,700

I agree that the fine is too large.

Why will you fine the players as much as 15-20 lacs? BCB already asked Sabbir to back down from Oscar commercial and now fining the players for involvement with women.

Obviously, BCB has rules against these but fining a player such large amounts doesn't help improve the relations with BCB. Sabbir has to lose out on 12 lacs because of this?

Last time I checked BCB literally pays peanuts to our players. Players get decent income from sponsorship and endorsements though.
Reply With Quote
  #12  
Old December 1, 2016, 01:50 AM
Rana Melb Rana Melb is offline
Cricket Legend
 
Join Date: March 12, 2014
Posts: 3,604

বিডিলাইভ রিপোর্ট: চলতি বিপিএলে আফগান ক্রিকেটার মোহাম্মাদ শাহজাদ এবং সাব্বির রহমানের দ্বন্দ্বে এক ম্যাচ নিষিদ্ধ সহ জরিমানা করা হয়েছে। এবার মরার উপর খাড়ার ঘাঁ হয়ে ১২ লাখ টাকার বিশাল অঙ্কের জরিমানা করেছে বিপিএল গভর্নিং কাউন্সিল।

বাংলাদেশের তরুণ ক্রিকেটার সাব্বির রহমান এবং বোলার আল আমিন হোসেনকে ১২ লাখ টাকা করে মোট ২৪ লাখ টাকা জরিমানা করা হয়েছে।

কিন্তু হঠাৎ করে ঠিক কী কারণে এত বিশাল অঙ্কের জরিমানা করলো বিসিবি তা নিয়ে চলছে আলোচনা। তবে বিসিবি বলছে শৃঙ্খলা ভঙ্গের জন্য তাদের এই জরিমানা করা হয়েছে।

কী ধরনের শৃঙ্খলা তারা ভঙ্গ করেছে তা না জানালেও বিপিএল গভর্নিং কাউন্সিলনের সদস্য সচিব ইসমাইল হায়দার মল্লিক স্পষ্টভাবে জানিয়েছেন এটি ফিক্সিংয়ের কোনো ঘটনা নয়। তবে তাদেরকে কড়া হুশিয়ারি দিয়েছে বিসিবি।

তিনি জানিয়েছেন, ''শৃঙ্খলার ব্যাপারে আমরা কোনও সময় কোনও ছাড় দিব না। আমি পরিস্কার করে বলতে চাই এটা ফিক্সিং সংক্রান্ত কোনও ঘটনা নয়, এটা পুরোপুরি শৃঙ্খলাভঙ্গের ঘটনা ছিল। প্রত্যেক হোটেলে আমাদের দুই-তিনটা টিম কাজ করে। তাদের রিপোর্টের ভিত্তিতে আমরা তদন্ত করে দেখেছি এবং দুই খেলোয়াড়ের শুনানি হয়েছে। তারা দুজনই দোষ স্বীকার করে নিয়েছে। এরপরই তাদের বিরুদ্ধে ব্যবস্থা নেওয়া হয়েছে।''

জানা গেছে, 'নারীঘটিত' কেলেঙ্কারির কারণে শাস্তি ভোগ করতে হচ্ছে সাব্বির ও আল-আমিনকে। যদিও বিপিএল গভর্নিং কাউন্সিলের সদস্য সচিব মল্লিক সরাসরি তা বলতে অস্বীকার করলেন।

তারপরও তার কথাতে ইঙ্গিত ছিল নারীঘটিত বিষয়টিই, 'এটা তো আসলে বলার মতো কিছু না। জনসম্মুখে এটা আমরা বলতে চাইছি না। আমরা ধরতে পেরেছি এবং শাস্তি দিতে পেরেছি-এটাই বড় বিষয়। এটার মাধ্যমে আমরা একটা বার্তা দিতে চেয়েছি। তাদেরকে দেখে তরুণ খেলোয়াড়রা অনেক কিছু শিখবে।' সঙ্গে যোগ করেছেন, 'আমাদের কাছে মনে হয়েছে একজন ক্রিকেটার হিসেবে এই কাজগুলো তাদের করা উচিত নয়। এই ব্যাপারে বোর্ড সভাপতির একটা কড়া নির্দেশ আমাদের ওপর সব সময়ই ছিল।'

কোনও ক্রিকেটার শৃঙ্খলাভঙ্গ করলে ভবিষ্যতে আরও কঠোর হবে বিসিবি। এমন ইঙ্গিত দিয়ে ইসমাইল হায়দার বলেন, 'এটা পরিস্কার যেই অন্যায় করবে, খুব অল্প সময়ের মধ্যে তদন্ত করে আমরা তাকে শাস্তি দিব। আগের চেয়ে খেলোয়াড়দের মধ্যে আচরণগত অনেক পরিবর্তন হয়েছে। দুই-একটি ঘটনা ঘটবেই। ঘটার সঙ্গে সঙ্গে আমরা অ্যাকশন নিচ্ছি। আমার ধারণা ভবিষ্যতে এই কাজ তারা (সাব্বির ও আল-আমিন) আর করবে না। এর মাধ্যমে আমাদের অন্য খেলোয়াড়রাও সাবধান হয়ে যাবে।'

দল জিতলে উৎসব হয়। বেশির ভাগ ক্ষেত্রেই সেই উৎসব গভীর রাতে হয়ে যায়। সেখানে এসব নিয়ন্ত্রণ করা সম্ভব কিনা, কিংবা ফ্র্যাঞ্চাইজির এই পরিবেশ পরিবর্তন করা প্রয়োজন মনে করেন কিনা জানতে চাইলে মল্লিক বলেছেন, ''উৎসব হতেই পারে, টি-টোয়েন্টি ফরম্যাটকে ঘিরে সব সময়ই আছে। সব দেশেই বিদ্যমান। কেউ জিতলে ১২টা পর উদযাপন করে, কেউ হারলেও খেলোয়াড়দের চাঙ্গা রাখতে উদযাপন করে। উৎসব বন্ধ বা উৎসবের প্রতি নেতিবাচক মনোভাব নেই আমার। সেটা যেন মাত্রা ছাড়িয়ে না যায় বা আমাদের কোনও খেলোয়াড় শৃঙ্খলা ভেঙ্গে কোনও কাজ না করে সেটাই আমাদের জন্য গুরুত্বপূর্ণ।''

তিনি আরও যোগ করেন, ''খেলোয়াড়রা সবাই সচেতন। মাঝে মাঝে দুই-এতটা ভুল হয়ে যাচ্ছে, সেক্ষেত্রে তারা শাস্তি ভোগ করছে। আবার নিজেকে সংশোধন করে কামব্যাক করছে। সন্তান ভুল করলে বাবা-মা কিন্তু সন্তানকে শাসন করে। তারপরই কিন্তু ভুল পথ থেকে সন্তানকে ফিরিয়ে আনার দায়িত্বও নেয়। একইভাবে বিসিবি যেহেতু ক্রিকেটারদের অভিভাবক, তাই বিসিবি এই ব্যাপারে কোনও ছাড় দিচ্ছে না। শুধু তাই নয়, ফ্র্যাঞ্চাইজির ব্যাপারেও আমাদের নিয়ন্ত্রণ কঠোর থাকবে।''

উল্লেখ্য, শৃঙ্খলাভঙ্গের অভিযোগে জাতীয় দলের দুই ক্রিকেটারের বিরুদ্ধে অ্যাকশনে গিয়েছে বিপিএল গভর্নিং কাউন্সিল। সাব্বির রহমানকে তার চুক্তির ৩০ শতাংশ, মানে ১২ লাখ এবং আল-আমিন হোসেনকে চুক্তির ৫০ শতাংশ, মানে সাড়ে ১২ লাখ টাকা জরিমানা গুনতে হচ্ছে।

বিপিএলে সাব্বির রহমান চুক্তিবদ্ধ হয়েছেন ৪০ লাখ টাকায় এবং অাল আমিন ২৫ লাখ টাকায়। সেখান থেকেই তাদের জরিমানা টাকা কেটে নেয়া হবে
Reply With Quote
  #13  
Old December 1, 2016, 01:57 AM
Rana Melb Rana Melb is offline
Cricket Legend
 
Join Date: March 12, 2014
Posts: 3,604

http://m.hindustantimes.com/cricket/...1mMEItZqL.html
Reply With Quote
  #14  
Old December 1, 2016, 02:05 AM
Jadukor's Avatar
Jadukor Jadukor is offline
Moderator
 
Join Date: October 17, 2010
Favorite Player: Shakib, Brian Lara
Posts: 12,762

So he violated rules in a domestic t-20 league and got fined for it. I don't see a reason to run a tabloid marka gossip series on this
__________________
vacant slot
Reply With Quote
  #15  
Old December 1, 2016, 02:29 AM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Cricket Guru
 
Join Date: April 9, 2011
Location: Sauga
Posts: 8,778

Someone was saying AA was married in this forum?

Boy this guy must be one of the dumbest players to be in our team to pull a stunt like this after being shamefully sent back home during the WC and currently having a tough time getting back into the team.
__________________
"How the little piglets would grunt if they knew how the old boar suffered."
Reply With Quote
  #16  
Old December 1, 2016, 03:07 AM
shabbir's Avatar
shabbir shabbir is offline
Test Cricketer
 
Join Date: December 31, 2005
Location: dhaka
Favorite Player: SAKIB AL HASAN
Posts: 1,867

Kothai jani porlam,Sabbir was late to return Hotel room during Ctg test against England but Bcb didn"t take any action.
That was his debut test also!!!
Reply With Quote
  #17  
Old December 1, 2016, 04:58 AM
adamnsu adamnsu is offline
Cricket Guru
 
Join Date: December 12, 2005
Location: Surrey
Favorite Player: Mustafiz, Tamim
Posts: 10,614

IMO I applaud the fines from BCB. They need to enforce discpline and this is one of the ways. These kids and future ones need to realise to control themselves on and off the field. This is also spoiling the repuation of Bangladesh cricket team and already tarnished BPL.

I am quite disappointed with Al Amin though, but it seems he is not interested for a comeback in the team.

I am changing my stance on Al Amin being included in the main team. To be honest one rotten apple like him in the team could spoil the whole bunch.
Reply With Quote
  #18  
Old December 1, 2016, 09:29 AM
Cricket4All Cricket4All is offline
ODI Cricketer
 
Join Date: November 18, 2014
Posts: 835

Quote:
Originally Posted by adamnsu
IMO I applaud the fines from BCB. They need to enforce discpline and this is one of the ways. These kids and future ones need to realise to control themselves on and off the field. This is also spoiling the repuation of Bangladesh cricket team and already tarnished BPL.

I am quite disappointed with Al Amin though, but it seems he is not interested for a comeback in the team.

I am changing my stance on Al Amin being included in the main team. To be honest one rotten apple like him in the team could spoil the whole bunch.
Me too.

I was a vocal advocate for AA to be included in NZ series, but I have already changed my mind.
Reply With Quote
  #19  
Old December 1, 2016, 10:24 AM
Rifat's Avatar
Rifat Rifat is offline
Cricket Guru
 
Join Date: March 30, 2007
Location: Connecticut
Favorite Player: Abu Jayed Rahi
Posts: 14,957

Based on BPL Performance, So it looks like Selectors coach, management an BCB were spot on with the selections after all...

Nurul is there as an understudy for Mushfiqur for tests only.
Rabbi and Shafiul are there for swing bowling(very handy in NZ conditions)...it was important to give Rabbi some international experience before that hence he debuted against England.
Hom...a bit iffy on that but he has to justify his talent and potential otherwise People like Nasir/Mosaddek/Miraz are gonna take his permanent test slot. Selectors got it right for the most part.

I am also withdrawing sympathy from Al-Amin and Sabbir, they should know better!
Reply With Quote
  #20  
Old December 1, 2016, 11:32 AM
Max100's Avatar
Max100 Max100 is offline
Cricket Legend
 
Join Date: May 12, 2012
Location: Queens,NYC
Favorite Player: Miler/warner/Ryder/maxweL
Posts: 2,333

Seems like a bad boy for bd. Usually they get popularity but doesn't last long. Jesse Ryder, Pietersen etc
__________________
MY top XI ODI player: 1. Quinton 2.Warner 3. ken williamson 4.Kohli 5.joe root 6.De Villiers 7.Shakib 8.jadeja 9.mustafiz 10.starc 11. Boult
Reply With Quote
  #21  
Old December 1, 2016, 11:33 AM
Max100's Avatar
Max100 Max100 is offline
Cricket Legend
 
Join Date: May 12, 2012
Location: Queens,NYC
Favorite Player: Miler/warner/Ryder/maxweL
Posts: 2,333

Also it's a nice way to save money by the franchise. They SD should have suspended him for a match or two
__________________
MY top XI ODI player: 1. Quinton 2.Warner 3. ken williamson 4.Kohli 5.joe root 6.De Villiers 7.Shakib 8.jadeja 9.mustafiz 10.starc 11. Boult
Reply With Quote
  #22  
Old December 1, 2016, 03:57 PM
NoName's Avatar
NoName NoName is offline
Cricket Guru
 
Join Date: April 9, 2011
Location: Sauga
Posts: 8,778

Papon doesn't like Nasir for being a naughty kid, will he now also dislike Sabbir and jeopardize his spot too?
__________________
"How the little piglets would grunt if they knew how the old boar suffered."
Reply With Quote
  #23  
Old December 1, 2016, 08:20 PM
bujhee kom's Avatar
bujhee kom bujhee kom is offline
Cricket Savant
 
Join Date: June 27, 2007
Location: Dhaka Mental Hospital
Favorite Player: Jahanara Alam, Zuccarello
Posts: 25,000

What did Al Amin do?
Did he leave the team hotel to go eat Bhaat passed bedtime again?
__________________
God bless Ingrid Newkirk, Dianne Feinstein, Hillary Clinton, Kamala Harris, Kirsten Gillibrand & Mitch Landrieu!
twitter.com/bujheekom
Reply With Quote
  #24  
Old December 1, 2016, 10:06 PM
Night_wolf's Avatar
Night_wolf Night_wolf is offline
Moderator
 
Join Date: October 30, 2010
Favorite Player: Mash
Posts: 19,679

Quote:
Originally Posted by Rinathq
brushing off all the ethics and moral values... Shouldnt BCB let their teams decide on the punishment? Unless its an issue like spot fixing, BCB shouldnt get themselves involved.
they are BCB's contracted players so if they brake bcb's code of conduct bcb has the right to fine them..now we need to look at bcb's code of conduct for players to see if it has any rules about behaviors when playing for teams other than BD
__________________
I have given up on Bangladesh cricket. I refuse to forget every pain Bangladesh cricket team has brought after a win here and there
Reply With Quote
  #25  
Old December 2, 2016, 04:31 PM
kalpurush's Avatar
kalpurush kalpurush is offline
Moderator
 
Join Date: June 7, 2005
Location: Victoria: Heaven's Earth!
Posts: 19,082

Quote:
Originally Posted by Rinathq
brushing off all the ethics and moral values... Shouldnt BCB let their teams decide on the punishment? Unless its an issue like spot fixing, BCB shouldnt get themselves involved.

Really pathetic stuff from Shabbir and Al Amin if true. When we are considering one guy as our future star and the other is trying to make a comeback, these sort of things doesnt help either one
Quote:
Originally Posted by Night_wolf
they are BCB's contracted players so if they brake bcb's code of conduct bcb has the right to fine them..now we need to look at bcb's code of conduct for players to see if it has any rules about behaviors when playing for teams other than BD
The punishment was given by BPL Disciplinary Committee, bot BCB I believe.
__________________
> Start slow. Build a base. Then explode.
> I needed to perform so that I could give my countrymen an occasion to cherish and be proud of - Ice Man
> My photographs @ flickr http://www.flickr.com/photos/obayedh/
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On



All times are GMT -5. The time now is 08:46 PM.



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc.
BanglaCricket.com
 

About Us | Contact Us | Privacy Policy | Partner Sites | Useful Links | Banners |

© BanglaCricket